Thursday, January 19, 2012

RIZAL HASHIM KRITIK SULTAN KELANTAN?



BAGI SESIAPA YANG BELUM MEMBACA BLOG nya...

(Dalam pada itu, Tan Sri Annuar Musa, pengerusi MSL Sdn Bhd, berdegar-

degar 

mahu perubahan tetapi perkara asas seperti sepak mula perlawanan 

membabitkan Kelantan dengan Selangor PKNS ditangguh sehingga 9.18 malam 

semata-mata menunggu kehadiran Sultan Kelantan. Eh mana punya undang-

undang ini? Takkan Tan Sri tengok saja dan relakan?

Dengar khabar pula Annuar dan KAFA dipulau media di Kelantan. Kasihan 

kawan-kawan media di Kota Bharu. Khabarnya mereka diberi layanan acuh tidak 

acuh. Mereka sekadar "happy" buat liputan Peter Butler dan skuad TRW saja)


Berikut merupakan kritikan rizal hashim dalam blognya:


Dia bkn sahaja mengkritik pasal perlawanan kelantan melawan pkns tapi banyak lagi... pasal benda lain xkisah sangat la.. ni sampai melibat kan AL-SULTAN. Di sebabkan kata2 beliau juga menyebabkan tertubuhnya fanpage KAMI ANTI RIZAL HASHIM di FB.


Menurut presiden KAFA TAN SRI ANNUAR MUSA di status FB nya:

Rizalhashim dlm blognya mengkritik saya tentang kelewatan sepakmula kel vs pkns kerana menunggu keberangkatan tiba DYMM AL SULTAN..bg saya keberangkatan DYMM SULTAN ADALAH SATU PENGHORMATAN AMAT TINGGI..ALSULTAN ADALAH TIMBALAN YG DIPERTUAN AGONG..SAYA BANGGA DGN SULTAN SAYA..DYMM ALSULTAN BYK BERI DORONGAN KPD SAYA DAN KAFA.MALAH DYMM PERKENAN USAHA KAFA BINA STADIUM DI KB DAN DYTM TG MAHKOTA MENAUNGI ARMY DAN KAFA..KELEWATAN ITU WALAU ADA NEGATIVENYA NAMUN KEBERANGKATAN TUANKU LEBIH BESAR DAN BERERTI BUAT BOLASEPAK..HIDUP BIAR BERADAT..ALSULTAN RAJA KITA!!

Kalau ada yg salah atas kelewatan sepakmula ADALAH SALAH SAYA kerana TUANKU tidak titahkan supaya dilambatkan..namun saya diberitau TUANKU mau solat dulu..MAKA ANTARA ALSULTAN,SOLAT DAN PROTOKOL BOLA,yg mana nak didulukan?SAYA MEMILIH UTK MENGHORMATI SULTAN SAYA DAN SOLATNYA..lagi pun kalau ALSULTAN boleh memberi penghormatan pd bola dgn mencemar duli tanpa PROTOKOL(yg jarang di buat mana2 sultan)TAK BOLEHKAH PENGANJUR BOLA BERI PENGHORMATAN PD SULTAN???

-TAN SRI ANNUAR MUSA 20.1.2012-

P/S:  Bagi ambo... dio tanyo pakai undang2 mano... jawabnya undang2 akhirat! kerana solat itu jauh lbey baik d awal waktu dari mulakan perlawanan on time.. ke guane? 








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...